Inštitút GaiaInštitút GaiaInštitút GaiaInštitút Gaia
  • O nás
    • Výzvy
    • Zakladateľ
    • Lektori
  • Program Nový príbeh
    • Predstavenie programu
    • Obsah programu
    • Naši študenti
    • Čo ti štúdium prinesie
    • Podmienky štúdia
    • Cena štúdia
  • Kurzy
    • Život civilizácie a vývoj vedomia v čase
  • Projekty
    • Zelená renesancia na školách
    • Hra o svetový mier
    • Diskusná platforma Medzi svetmi
    • Publikačná činnosť
  • Inšpirácie
    • Integrálne školy
    • Články a rozhovory
    • Video-archív
    • Literatúra
    • Linky
  • Kontakt
  • O nás
    • Výzvy
    • Zakladateľ
    • Lektori
  • Program Nový príbeh
    • Predstavenie programu
    • Obsah programu
    • Naši študenti
    • Čo ti štúdium prinesie
    • Podmienky štúdia
    • Cena štúdia
  • Kurzy
    • Život civilizácie a vývoj vedomia v čase
  • Projekty
    • Zelená renesancia na školách
    • Hra o svetový mier
    • Diskusná platforma Medzi svetmi
    • Publikačná činnosť
  • Inšpirácie
    • Integrálne školy
    • Články a rozhovory
    • Video-archív
    • Literatúra
    • Linky
  • Kontakt
  • Menu

    • O nás
      • Výzvy
      • Zakladateľ
      • Lektori
    • Program Nový príbeh
      • Predstavenie programu
      • Obsah programu
      • Naši študenti
      • Čo ti štúdium prinesie
      • Podmienky štúdia
      • Cena štúdia
    • Kurzy
      • Život civilizácie a vývoj vedomia v čase
    • Projekty
      • Zelená renesancia na školách
      • Hra o svetový mier
      • Diskusná platforma Medzi svetmi
      • Publikačná činnosť
    • Inšpirácie
      • Integrálne školy
      • Články a rozhovory
      • Video-archív
      • Literatúra
      • Linky
    • Kontakt

Články a rozhovory

Ako zaceliť ranu v Gaze
(Charles Eisenstein)
Stroje nás nenahradia
(Charles Eisenstein)
Čeliť umelej inteligencii znamená rozvinúť integrovanú inteligenciu
(Jeremy Lent)
Ako môže environmentálne hnutie opäť nájsť svoju cestu?
(Charles Eisenstein)
Úskalia boja proti dezinformáciám vo veku autenticity
(Radek Chlup)
Netúžim po sci-fi budúcnosti
(Caitlin Johnstone)
Prečo je dôležité rozprávať sa o Ukrajine
(Jozef Frtús)
Moment očkovania (tretia časť) – Ako premýšľať o Klausovi Schwabovi 
(Paul Kingsnorth)
Moment očkovania (druhá časť) – O symbole a príbehu
(Paul Kingsnorth)

Moment očkovania (prvá časť)
(Paul Kingsnorth)
A zase ty dezinformace…aneb, zachrání nás cenzura? 

(Zbyněk Vlk)

Korunovácia
(Charles Eisenstein)
Iniciácia do novej Zeme
(Charles Eisenstein)
Aby deti napredovali, treba učiť inak než doteraz! 
(Milen Hejný)
Ako vybudovať udržateľné mesto?
(Peter Ivanič)
Koniec filozofie
(Zdeněk Neubauer)
O živote bez odpadu
(Bea Johnson)
Každý verí, že odolá zlu, zvládne to ale len menšina
(Philip Zimbardo)
Deti patria do lesa
(Slávka Kubíková)
Dva prístupy k vede 
(Emil Višňovský)
Ekozoická éra
(Thomas Berry)
Univerzity a integrálne vzdelávanie
(Vladimír Lobotka)
Liečba bylinami ako alternatíva?
(Jozef Marec)
O symptómoch vieme, je ale treba odstrániť príčiny javov
(Ivo Šebestík)
Postmoderná myseľ
 (Richard Tarnas)
Symptómy nemocnej spoločnosti sa hromadia 
(Ivo Šebestík)
Čas bláznov, čas umierania 
(Ján Baránek)
O krajine, pôde, suchu a zdravom sedliackom rozume
(Martin Hutař)

Ako klimatológovia prichádzajú o ilúzie

(Alexander Ač)
Tri dimenzie ekológie: Pôda, duša a spoločnosť
(Satish Kumar)
Energia Brexitérov a Trumpa je dôsledkom zlyhania elít
(Michael Sandel)
Klíma sa mení kvôli našej spotrebe – musíme sa naučiť žiť skromnejšie
(Jozef Pecho)
Kvantové otázky: O tieňoch a symboloch
(Ken Wilber)
Kultúrni kreatívci: Ľudia, ktorí (z)menia pravidlá hry
(Júlia Fujdalová)
Budúcnosť patrí kultúrnym inováciám
(Júlia Fujdalová)
Integrálna psychológia: Denné videnie
 (Ken Wilber)
Desať dogiem modernej vedy
(Rupert Sheldrake)
Terajšia utečenecká vlna je len zlomok – to najhoršie príde so zmenou klímy
(Milan Lapin)
Dúfam, že túto krízu prekonáme
(Stanislav Grof)
Budúcnosť vzdelávania je vzdelávanie pre budúcnosť
(Vladimír Lobotka)
Posun sveta a možnosti kvantového skoku ľudskej spoločnosti
(Ervin László)
Biedna elektronika
(Dominik Grohmann)
Sofiológia ako príklad integrálnej vedy a vzdelávania v tradícii Slovanov 
(Emil Páleš)
Manifest planetárneho vedomia
(László, 14. Dalajlama)
Máme dve-tri desaťročia, potom už nebude cesty späť 
(Milan Lapin)
Znaky transformácie vedomia
(László, Grof, Russell)
Vedomie je najhlbšie tajomstvo
(Stanislav Grof)
Permakultúra je vlastne zdravý sedliacky rozum
(Patricia Černáková)
Podstupuje moderná myseľ rituál prechodu?
(Richard Tarnas)
Vedecký sprievodca skepticizmu globálneho otepľovania
(John Cook)
  • Všetky práva vyhradené © Inštitút Gaia – 2019