Spolu s našimi študentmi chceme kráčať k nasledovným hodnotám:
1. Spojenie s vlastnou jedinečnosťou a životným poslaním
2. Morálna odvaha, autenticita a činorodosť
3. Myšlienková sloboda a pohľad na svet ako na organickú jednotu
4. Ekologická integrita a úcta k Zemi
5. Tvorivá imaginácia a cit pre krásu
6. Spolupráca a vedomá komunikácia
7. Ľudskosť a prirodzenú skromnosť
Súčasný vzdelávací systém je vystavaný predovšetkým na tom, čo možno zmerať. Zdôrazňuje kvantitu, výkon a individuálne napredovanie, venuje však menej pozornosti tvorivému mysleniu, kultivácii charakteru a morálnej zrelosti, emočnej inteligencii, humoru, hravosti a podnikavosti, ako aj schopnosti spolupracovať. Všetky tieto kvality priamo podporujú vyvážený rozvoj osobnosti a ľudský život napĺňajú hlbším zmyslom. Chceme prispieť k formovaniu odvážnych vizionárov, spojených so zdrojom vlastnej kreativity i so svetom, ktorí toto jemné vnútorné puto dokážu zhmotňovať do podoby nového systému hodnôt a spoločenských štruktúr zodpovedajúcich nárokom dnešnej doby.
Jadrom nášho prístupu je úsilie o integráciu všetkých osobnostných kvalít a skúsenostne orientovaný prístup, ktorý vo výučbe vytvára centrálny priestor pre témy približujúce závažnosť a hlbšie príčiny výziev dnešnej doby. Naše kurikulum je postavené na troch pilieroch:
- osobnostnom, zameranom na sebapoznanie, umelecké a pracovné zručnosti
- humanitnom, integrujúcom humanitné predmety do mravne orientovaného obrazu človeka a spoločnosti
- prírodovednom, využívajúcom poznanie prírody pri kultivácii environmentálnej uvedomelosti
V samotnom výchovno-vzdelávacom procese sa v priebehu dňa bude vyučovanie striedať s umeleckými, pracovnými, záujmovými činnosťami a fyzickou aktivitou. Takouto štruktúrou vyučovania je sledovaný harmonický rozvoj funkcií oboch mozgových hemisfér. Vzhľadom na priame spojenie s prírodným prostredím prostredníctvom komunitnej záhrady, citlivý dizajn interiéru i exteriéru a komunitne orientovaných vzťahov medzi žiakmi, učiteľmi a rodičmi, ktoré chceme podporovať, možno zároveň povedať, že pripravujeme jedinečný prototyp vzdelávania v ktorom je od počiatku riešený dnes hlboko narušený vzťah človeka k spoločenskému i prírodnému prostrediu.